mandag 23. januar 2012

1ste reisebrev fra SINGAPORE....


Snøen laver ned når jeg reiser......ille kaldt på toget til Nelaug. Toget fra Kristiansand var forsinket., så totalt var jeg sen til flytoget fra Asker. Men fikk hjelp av en hyggelig konduktør som tok meg med til Oslo.
Kald opplevelse å vente der i snø og vind ;) men pytt pytt jeg skal jo til VARMEN.
Etter å ha skjekket inn bagasjen var det bare å kose seg å se på menneskene som hastet forbi. Selv hadde jeg tiden med meg.
DA......
skulle kaste en papirlapp i søpla.....brettet sammen flybilletten ...Å KASTET DEN hehehe
AT det er mulig ;)  Måtte jo forklare meg for en dame , de hadde ikke opplevet det før...så de fikk seg en GOD LATTER og jeg fikk ny billett og kopi på koffertnr.

I FRANKFURT ble 1ste landing KUN med hjula på marka og så bar det rett opp i lufta igjen.
Måtte ta en runde  å inn for ny landing , denne gikk greit :)
Hadde BARE 40 min på meg til neste fly skulle lette. Fant GATE nr ...så var det bare å gå det raskeste jeg klarte.
Det var SAFTA langt...kjørte tog...til neste terminal......langt var det videre.
Gjennom siste sikkerhetskontroll pep det veldig , måtte av med sko , smykker , og inn for " skænning " bukseknappene pep mest.
Tok bare sko etc i hendene å løp videre.....
deilig var det å få omsider satt seg ned i flysete :)
Ble møtt med 30 deilige varmegrader og regn.

I dag har vi vært ute å gått tur jeg og Eli. Vi gikk ned langs Singapore River og ned til Marina Bay.
En kraftig regnskur kom det sånn helt plutselig....men det er vanelig her nede på denne årstid.
Sitter nå på terassen i 28 etc med vannblemmer på begge føttene og er litt solbrent på nesa.

Det er BARE så deilig å kjenne varmen og fønvinden i håret.

                     Håper på sol i morra , så jeg komme ut til Sentosa å grille fleske.


Må bare legge ved dette KULE BILDE

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar